1 Kasım 2016 Salı

Ofis Stajı: K2 Mimarlık




Ofis stajımı, 3.sınıf proje yürütücülerimizden Y.Mimar Bülent Çetin'in ofisi K2 Mimarlık'ta yaptım.

1.gün (11.07.2016)

İlk gün, ofiste devam eden projelerden bahsettiler.
İlk olarak içinde bulunacağım proje, Lüleburgaz'daki konut projeleriydi: Tuğra Konakları.
3 bloktan ve havuzdan oluşan bir site aslında burası.
5612 metrekarelik bir arazi içerisinde 1403 metrekarelik yapı alanı var.
40 daireden oluşuyor.
A ve B bloklarında zemin katta 2şer dükkan düşünülmüş.
Blokların hepsi 4 katlı.
A ve B bloklarında her katta 4 daire, C blokta ise 3 daire var.
Bodrum katta 60 araçlık bir otopark var.




















Projede bana düşen iş ise; kat planlarını photoshop'ta düzenleyerek, projenin tanıtım kataloguna hazır hale getirmek.

İşe her zamanki gibi örnek inceleyerek başladım. Kat planlarının nasıl boyandığını, ne şekilde daha okunaklı ve anlaşılır olabileceğini araştırdım. Bulduğum örnekler hakkında istişare yaptık. Daha sonra kafamda canlandırdığım görseli gerçekleştirebilmek için örnek zemin kaplama texture'ları, örnek mobilya görünüşleri aramaya başladım.

Planlarının autocad'den plotlarını alıp boyamaya hazır hale getirdim. Bulduğum texture'ları da üzerinde deniyordum.

Bulduğum örneklerin bir kısmı


Bulduğum dokuların bir kısmı



Plot aldığım kat planı




Doku denemelerimden bir tanesi




















































2.-3.gün (12-13.07.16)

Parkenin ve ıslak hacimlerdeki seramiklerin dokusuna karar verdim. Zemini açık tonlarda seçtim, üzerine gelecek tefrişin daha anlaşılır olacağını düşündüm böylece. Ayrıca göz yormayan bir görsel de olmalıydı, çünkü daire içindeki yaşantıdan ipuçları verecekti ve satın alacak insanların en iyi anlayacakları şekilde olmalıydı.

Zemini kapladıktan sonra üzerine gelecek mobilyaları bulup, birbirleriyle uyumlu olmalarına dikkat ettim. Çoğu tefrişin üzerinde photoshop'ta renk, parlaklık vs gibi ayarlamalar yaparak, oluşturduğum görsele en iyi uyacak haline getiriyordum.

Boyama sırasında fark ettiğim kimi hataları da autocad dosyasına geri dönüp düzeltiyordum.

Oluşturulma aşamasından çeşitli adımlar:

















Bu aşamada bir deneme çıktısı aldım ve üzerinde konuştuk. Kritikler doğrultusunda düzenlemeleri yapıp eksiklerimi tamamladım.

Planın şu aşamadaki* son hali.
(*Şu aşamada diyorum, çünkü daha sonra planda
çokça değişim yapılacak ve o değişiklikleri
bu görsellere de yansıtacağım.)



















4.-5.gün (14-15.07.16)

Oluşturduğum örnek plan üzerinden, tüm kat planlarını aynı şekilde boyadım.




Planların boyanması bittikten sonra, sıra onları pafta haline getirmeye geldi.
Tek tek önce kat planlarının, daha sonra da crop'layarak tek tek daire tiplerinin paftalarını yapmam gerekiyordu. (4 farklı kat planı ve 12 farklı tip daire planı vardı.)
Daire tiplerinde mahallerin metrekarelerini de verdim. Ayrıca, kat planında dairenin nereye denk geldiğini gösteren lejandlar hazırladım.





6.gün (18.07.16)

Ben boyamaları yaptıkça, dediğim gibi oradaki yaşamın bir fragmanı beliriyor. Bu yüzden benim yaptıklarıma baktıkça tasarımda bazı şeyleri değiştirme ihtiyacı hissediyorlar. Örneğin; tuvaletin küçük olduğuna, holün dar olduğuna, kapının geri alınması gerektiğine vs karar veriyorlar.


Planların çıktısını alıp, değiştirilmesi gereken yerleri not aldık. Ben de önce autocad çizimlerinde, daha sonra da yapmış olduğum boyamalarda bu değişiklikleri işledim.

Paftaları da revize ettim.
Daire tipi paftalarında bu değişikliklere ek olarak bir değişiklik daha yaptım: Dairenin değdiği noktalarda nelerin olduğunu da gösterdim. İnsanlar bunu da bilmeye ihtiyaç duyarmış.







7.gün (19.07.16)

Yapmış oldukları 3D Modellemelerin de paftalarını hazırladım.




Bodrum kattaki otoparkın çizimindeki eksikleri giderdim. Ölçülendirmeleri, taşıyıcı aksları gösterdim. Onun da boyamasını, paftasını hazırlayıp katalog için uygun hale getirdim.



8.gün (20.07.16)

Balıkesir Belediyesi Hizmet Binası yarışmasına katılmaya karar veriyorlar. Ben de tasarım için gerekli çeşitli altlıkları oluşturacağım.






Öncelikle yarışmada verilen binanın programını inceledim. İhtiyaç listesi bir hayli uzundu. Daha sonra, autocad'de gridal bir altlık oluşturup; ihtiyaç listesindeki her alan için metrekaresine karşılık gelen bir dikdörtgen çizmeye başladım. Bu şekilde programdaki büyük lokmaların daha kolay okunduğundan, tekrar eden alanların daha rahat görüldüğünden, tasarıma başlarken önce kabaca bu alan tablosunu kullandıklarından, bu yöntemle konsept oluşturulabileceğinden, kısaca elimizde ne var onu görmek açısından çok yararlı olduğundan bahsettiler. Benim de projelerimde kullanacağım bir yöntem olacak bundan sonra.







9.gün (21.07.16)

Yarışmayla ilgilenmeye daha devam edeceğim, fakat bugün için kısa bir ara veriyorum ve Ezine'de yapacakları bir gençlik merkezi için Alper Bey'le birlikte maket üzerinden fikirler deniyoruz. Arazinin hemen önünde büyük bir saha var. Gençlik merkezinde de çoğunlukla buraya gelen sporcuların vakit geçireceğini varsayıyorlar. Ayrıca gelenlerin kalabileceği odalar da olacak. Arazinin diğer tarafında da çok güzel ve doğal bir manzara var. Birlikte, odaların hangi yöne bakması gerektiği üzerine konuşuyoruz, açık alanda doğal bir amfi oluşturulabilir mi veya binaya nerelerden yaklaşılıyor ve girişi nereden olmalı diye düşünüyoruz.





Ayrıca Pastel markasi için yaptıkları üretim merkezinden de bahsettiler. Yapının eski halinin de fotoğrafları var, birlikte yeni hali ile karşılaştırıyoruz; iyileştirilen yönlerini görüyoruz. Mekanik raporları inceliyoruz. Kimi üretim makineleri için gereken özel durumları ve sunulan hem teknik hem mimari çözümleri görüyorum.


10.gün (22.07.16)

Yarışmaya geri döndüm: Plankote ile ilgileniyorum.
Verilen plankote dosyası oldukça karmaşıktı. Arazi bir tepe olduğu için, çevresindeki izohipsler aynı kotlarda olmalıydı ve birleşmeliydi, fakat izohips eğrileri birbiri ile buluşmuyordu vs. Bunun gibi problemleri vardı ve dosyayı ayıklamam gerekiyordu. Öncelikle 5 metrede bir olan izohipsleri birleştirip ayıkladım. Daha sonra da aralarına 1er metrede bir eğriler ekledim.




11.gün (25.07.16)

Vaziyet planını temizlemeye giriştim. 
Son halinde elimde 3 öge olmalıydı:
-İzohipsler
-İmar yolları
-Parsel sınırları ve çekme mesafeleri.

Vaziyet planını incelttikten sonra, hazırladığım izohips dosyasıyla da çakıştırdım.
Son işlem olarak, K2'nin çizim standartlarına göre layer'ları düzenledim.





12.gün (26.07.16)


Bugün arazinin lazer kesim dosyasını hazırladım. Daha sonra kesimden gelen parçaları birleştirerek maketi bitirdim. 











13.gün (27.07.16)

Bugün arazinin sketch up'ta modellemesini yaptım. İzohipsler çok uzun polyline'lar oldukları için dosya çok fazla kastı, bu yüzden üzerlerinden tekrar çizmek zorunda kaldım. 
Ayrıca polyline ile arc yapmayı öğrendim, bu şekilde arc'ları da join'leyebiliyoruz.







14.-15.gün (28-29.07.16)

Hizmet binasının program şemalarını oluşturdum.







16.gün (01.08.16)


Yeni bir proje: Tek Yapı, bir müteahhitlik ofisi. Zincirlikuyu'da ve 2 katlı bir ofis. Bu projede, taşıyıcılara dokunmadan iç mekanı yeniden inşa edecekler. Taşıyıcılara dokunulamıyor, çünkü ofis bir apartmanın parçası. 
Mevcut durumunun kabataslak bir rölövesini almışlar. Ben de gerekli düzeltmeleri ve eklemeleri yaptım. Rotasyonları gösterdim. Fotoğraflara bakarak peyzajlandırmasını yaptım.

Bir de statik rölövesinin çıkartılması gerekiyordu. Mevcut rölövenin üzerinden sadece taşıyıcıları ve dış duvarları bırakarak iki katın da statik rölövelerini çizdim. 























17.gün (02.08.16)

Güne Köksal Bey ile bir ofis yapısının ihtiyaçları üzerine konuşarak başladık. Hem program üzerine, hem programların içerikleri ve gereklilikleri üzerine tartıştık. Tek Yapı'nın şu anki durumunun eksiklerini ve korunması gereken yönlerini saptadık. 

Bugün benden Tek Yapı ile ilgili öneriler bekliyorlar.

Tek bir kıstasım var diyebilirim: Bir açık ofis olmasını istiyorlar. 
Ben de işe yine örnek araştırmaları yaparak başladım. 
İlk düşünmeye başladığım konu, ofisin girişinin nereden olması gerektiği ve düşey sirkülasyonun nereye konumlanması gerektiğiydi. Ayrıca hangi programların zemin kata, hangilerinin ise üst kata yerleştirileceğiydi.

İki öneri geliştirdim:




18.gün (03.08.16)

Flashback: Lüleburgaz projesine geri dönüyoruz. Çünkü B blokta ciddi bir değişiklik yaparak, binanın sirkülasyonu mirror edildi. Bu şekilde bodrum katın kullanımı daha verimli hale gelecek.

Bu değişikliğin bana yansıyan tarafı ise, sirkülasyon ile birlikte kat planlarının ve tüm tiplerin de değişmesi. 
Bugün, yapılan değişiklikler doğrultusunda tüm paftaları revize ettim.
Ayrıca bugün, hazırlanacak katalogun da bir örneği gelmişti; oradan yaptığımız çıkarımlar ile birlikte de birkaç değişiklik yapmayı uygun gördüm.

Paftalardan birkaç örnek:







19.-20.gün (04-05.08.16)

Stajımın artık sonuna geldik. 

Son günlerimde, ofis için bir şeyler yapmayı düşündük: Projelerden oluşan panolar hazırlayacağım ve ofisin duvarına asacağız.

Hazırladığım panolardan birkaç örnek:






Her gününde ayrı bir şey öğrendiğim ve çok keyif aldığım ofis stajımı burada sonlandırıyorum. 
Bülent Çetin hocama ve tüm K2 Mimarlık ekibine çok teşekkürler!









1 yorum: